Selamat Datang ke blog Sweet Mama nih.....jgn lupe ke bahagian download yek, macam-macam ada....
Blog Widget by LinkWithin

Sweet Mama Search | powered by Google™

Tuesday, October 13, 2009

Alamak takutla...

Alamak..cam naek jek brat bdn aku..isshhh pas2 raye ni cam kuat mkn je aku..sib baekla aku posa nam..atleast trkawalla sket nafsu mkn aku..

Mane taknye..xabis2 ade umah trbukak..nk tolak tkt trase ati plak mknn tuh..hehe. .Kt umah aku dh standby pnimbang,incase trase menchubby jek..tp ntahla apasal cam xleh caye je pnimbang ni..cm nk kong je..xleh jd nihhh..kna carikk pnimbang laen nihh..nk tau gak bape aku naek dr sblm posa ngan pas posa...Harap2 brat aku still maintainla..yela bkn cnang nk turun kalau dh naik..berat korang cane pas raye nihh??naekkk ke??turun keee??or maintain je??atau x dulik langsung?????

Papepun yg penting..gemootttt ke kuruhhh ke..kesihatan kna jage......tol x????

29 comments:

Unknown said...

Salam Lily.
Memang ramai rasanya yang naik berat badan selepas Ramadhan ni.
Bahaya juga budaya rumah terbuka di Malaysia ni.
Seolah-olah menggalakkan masyarakat suka makan berlebihan pula w/pun berniat untuk beramah-mesra.
Kakchik pulak, selera makan berkurang sebab masih terasa sedang berpuasa. Tapi berat badan sama je.

Mama Danish said...

salam kakchik..tu la kesannya kan??pape halpn yg penting kesihatan kna jage..baguihla kakchik maintain jek,,,

Manager Tandas KLCC, Takamine Kiyomaro said...

hahaha akak ni...takut suami lari ke?ngee~....relax la akk maintain pe
chumel lg hahaha

Suziey Ahmad said...

sama la kita..berat mmg confirm naik ni:D

Mama Danish said...

tkt suami lari ekkk??ermm..ala deq..kdg2 kite jage cane pn die ttap lari gak kalau die nak....xpela papepn yg penting kite epi..thanks deq..kuikui

Mama Danish said...

suziey..yeehhaaaa ade gang..nmpknye kite ade misi skrg..hehe misi turunkan brat bdn...jom ramai2

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah dari Pak Karamu

Mama Danish said...

PakKaramu..salam ziarah kembali,thanks 4 visiting here

eriey said...

tu laa..aku pon sero naik jugok brat..ahh tidakkk..hehe prot aku mcm pregnen 4bln ahaks

Anak Tok Wan said...

jom..turunkan berat badan...diani pun loni pose utk turunkan berat badan...tp ntah mcmana terjumpa gerai burger yg sedap...tiap2 hr rs nk makan burger tu...sedap lily..alamak...berat naik le plop...

Anak Tok Wan said...

jom..turunkan berat badan...diani pun loni pose utk turunkan berat badan...tp ntah mcmana terjumpa gerai burger yg sedap...tiap2 hr rs nk makan burger tu...sedap lily..alamak...berat naik le plop...

Anonymous said...

berapa berat n tinggi u? Then, kirala BMI nak tau normal ke tak?

Mama Danish said...

eriy..haha ado ore tgur ko prot mu muncittt tu eriy??marila ramai2 kte g slim world..ahaks

Mama Danish said...

diani..ehh dugaan tuh,kna kuatkan iman..haha..mari kite same2 realisasikan matlamat kite..kuangkuang

Mama Danish said...

Anonymous-BMI sy normal xpnah ade probpn tp xbesla sbb kte ade target berat kte..btw thanks 4 ur advice

ONE ZABA said...

selamat tuka saiz baju la...wakakakaka!!!!

Anonymous said...

kakakaka..setuju ngn 1 zaba..tuka je saiz baju..xyah g slim world...

Mama Danish said...

one..eh ok pe??dpt sy bli bj baru lagikkk..hehe leh tmbh koleksi

Mama Danish said...

Anonymous..xpe xpe..korang gelakkan aku ekk..okiesss..mkn brsmngt aku nk capai target aku...waittt n c ya..hehe

faiz said...

salam singgah lily - i pun risau gak nie..zip suma 1/2 tiang je nie..sangkut x blh sampai atas...hehehe...

Mama Danish said...

salam faiz..thanks sggh cni..haa tu la kan??mmg majoriti faced this prob kan??xpe faiz..jom sesame kte berrrdiettt..hehe

Anonymous said...

hi sweet...how r u today...still worried about ur weight???

ONE ZABA said...

hepi depavali..

" தமிழ் மொழியை சுவாசிக்கும் மலேசியப் படைப்பாளர்களே, பன்மொழியும் பல்லின மக்களும் வாழும் மலேசிய நாட்டில், தமிழ் மொழிக்காக தொண்டாற்றிய பேரருளார்களை இளைய தலைமுறையினர் மட்டுமல்லாது உலகமெங்கும் வாழும் தமிழ் மக்கள் அறிந்து கொள்ள இந்த அகப்பக்கம் நீண்ட யாத்திரை மேற்கொண்டுள்ளது."

pecah kaca pecah gelas. lepas baca harap balas...wakakaka!!!

cTmaRina said...

ni yang den lomah bab-bab berat badan ni hah... tapi lily kalu setaro mung nih doh risau... aku ni napok gaye kena masok the biggest loser ar nih! sedey sengoti weh! wakeup call betol bile kelih balik gambo raya sendiri.. macam tak caya buleh jadi besor gitu...

Mama Danish said...

tu la marina..mmg aku risau tp xinsaf2 lagikk...mkn je..yela mase selera msh ader..tp xpe..dh insaf kang aku nk stat diet arr..hehe jom arr

cTmaRina said...

stat selalu doh ni... takut nangguh doh lepas esok-esok lepas lusa tulat plop.. hhheehhe ansur2 ar.. takut gok tok daya nak bagi komitmen kalo extreme ngat.. yang penting always something everyday...

Mama Danish said...

aku iman xkuatla..insaf meta jah lgpun xdpt support dr en nasim...kalau bo die suh mkn jah sokmo..ish ssah tol

Anak Tok Wan said...

he..he..cian kt lily...nasim sayang kt lily le srh mkn banyak tuh..

Mama Danish said...

haha..syg ko??tkt nati ore oyat bini xcukup make plok deh..haha

 
Sweet Mama ™ © 2008 by Nasim at Nasmedia Solutions Studio