Selamat Datang ke blog Sweet Mama nih.....jgn lupe ke bahagian download yek, macam-macam ada....
Blog Widget by LinkWithin

Sweet Mama Search | powered by Google™

Thursday, January 23, 2014

Khasiat Alfalfa dari Shaklee

Alfalfa adalah tumbuhan yang jarang diperkatakan. Mungkin kerana ia bukan berasal dari negara kita. Alfalfa sebenarnya sejenis tumbuhan/herba yang sagat kaya dengan nutrisi.
Khasiat Alfalfa boleh digunapakai untuk simptom berikut:
Bengkak, sakit sendi, arthritis, ulser, penyakit perut, masalah kolon, sakit ulu hati, hernia, sembab air, tiada selera makan, bengkak buku lali dan kaki, sinus, alahan, hayfever, gout, bau badan, kaki busuk, nafas berbau, serta tujuan detoksifikasi.
Alfalfa adalah semulajadi, antihistamin, diuretik, membantu penghadaman , kaya dengan serat dan klorofil, kaya dengan mineral, baik untuk pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol, dan anti-tumor dan anti-bakteria.
 
Vitamin yang ditemui dalam Alfalfa:

Vitamin A – untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.
Vitamin E – melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata.
Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.
Vitamin B6 – membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya.
Vitamin K – penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.
Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlu kanuntuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat.

MINERAL yang ditemui dalam Alfalfa: 

Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.
Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.
Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak.
Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.
Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.
Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.
Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.

Lain-lain KEISTIMEWAAN Alfalfa:

Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) –> membantu dalam penyusuan ibu
Akar alfalfa yang dalam mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-tumbuhan lain.
Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika.

AWAS!!!!

Tidak semua alfalfa adalah sama,alfalfa yang didapati di supermarket adalah alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau. Alfalfa Shaklee diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia.

Alfalfa Shaklee
Dapatkan alfalfa terbaik hanya dari Shaklee.
Hubungi saya untuk mendapatkan HARGA ISTIMEWA !

SID : 1066527 (Lily)
Tel : 0139228498

Tuesday, October 8, 2013

Shaklee !!!

I'm now Shaklee Indipendent Distributor, do contact me for an inquiry of Shaklee product .


Harzulaili Binti Saleh
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 1066527
Email: zulaily01@yahoo.com / nasimmoin81@gmail.com
SMS/Whatsapp: 013 9228498 / 017 3832360

Friday, October 29, 2010

Kelate vs N9..

Male sok kul 8.45pm..agak2 piala malaysia bo ke sapo ekk??huhu..aku hanye mampu nengok kt tv jah..sokongan padu akan kuberi pade team peberet ku..hehe agak2 aku sokong Gomo Kelate Gomo ke or Hoben Jang Hoben???

Jawapan mmg jelas skali...akan kuberi spnuh sokongan ngan sorakan kat umah utk team Red Warrior..huhu..kompem sakit tekak aku male sok..wisau tkt jiran2 sblh umah aku dtg umah ketuk pintu..hehe yela ingatkan aku histeria ke pe??so doakan utk kelate deh...Idup Kelate...Gomo Kelate Gomo...

Wednesday, October 27, 2010

Layan...

Mak aihhh lame benor dh aku xmengupdate blog aku nih..xtaula nape...rase xde mood jek...saje nk cite sket pe yg kiteorg wat las weekend...

My boy request nk tgk Jgn Pandang Blkg Congkak 2..ekceli aku malas nk pi..yela keje aku blambak..lgpun paper student xabis lg aku marking..tp sian aku tgk die bria sgt ajak aku pi..so kire jd jela..


muke budak xcited nk layan movie


before tu harusla makan lu..

pas layan movie kiteorg jln2 jap kt cni...xdela trus blk..klau dh jalan gni..harus duitpn abis..yela dh hobi pn soping so xsahlah kalau xrembat barang wat blk..huhu


Wednesday, June 2, 2010

Jalan Jalan Jek..

Hehe jalan jalan cari makan...badan penat duit melayang...kiteorg xdela gmane sgtpun...sbb aritu xseberet pun bday danish..so nk tebus sume tu kiteorg bwkla si kecik tuh jalan..die request nk pi Genting...so on jela..kebetulan Jumaat kan cuti wesak...tp yg sedeynye kt Genting blk dh penuhh arr..so trpaksela stay kt keyell..tp ok gak..leh kiteorg jln2 perabih duit..hehe


ni baru sampai...nk kuar jap cari barang


2nd day...nk gerak ke Genting


Baru jek sampai nihhh..huhu pnat


Sonok tol danish dpt naik ulat bulu nih...


Dok tggu perahu nk g Dinasour land...


Lambatnye nk msk Snow word nih...hehe peace


Mama n danish kt obersea...


Papa n danish


Mama tgn danish dh sejuk sgt ni...


Nape jambatan ni goyang???beratke aku nihhh???


Hehe..naekk elefant kaler biru


Sonok mama dpt naek ketapi..huhu


3rd day..kami dh nak balik..tp nk sggh jalan2 kt keyell jap

Wednesday, May 26, 2010

Epi Bday Cayang..

26 Mei 2010..arini genap umo my lil boy,Danish 4 tahun...erm pejam celik pejam celik dh beso dh die...hehe dh sekolah dh pun...

Arini mama keje..xdptla nk seberet besday ngan danish...tp xpe mama dh wakilkan taska n taski danish tuk seberet danishnye bday...mama dh pack kan jajan tuk taska n taski, then mama blikan kek..so danish mkn same2 ngan kekawan ekk...


bz danish tlg mama siapkan party pack


party pack yg dh siap...


ni la party pack yg mama dh sediakan...nk bg kt skoll


kek danish yang mama bg kt skol...



otomen naik beskal...adiah dari mama n papa...



suke die dpt otomen..ni die yg request

Sunday, April 25, 2010

Mama Outstation Lagikkk

Ish arini mama gerak dari umah kul 2pm..kna outstation lagikk..1 week tuh...sian danish kna tggl ngan papa..tdpun mama tgk danish sedey jek...tp pas mama janji nk bwk die pi kuantan tgk Ironman 2 weekend nih trus die ceria...sori ekk cayangg

Skund nih mama kt d Zone hotel area KLCC...sok pagi baru stat miting...busan giless mlm ni..sib baik leh on9...utk my prens...farah n cikgu rashid...i try post sometin wat uolss..i lap u

 
Sweet Mama ™ © 2008 by Nasim at Nasmedia Solutions Studio