Selamat Datang ke blog Sweet Mama nih.....jgn lupe ke bahagian download yek, macam-macam ada....
Blog Widget by LinkWithin

Sweet Mama Search | powered by Google™

Sunday, April 26, 2009

Tempah blazer !

Dah bertahun aku kerja, tp kalau u all nak tau ai tak pernah ada blazer. Blazer yang aku pakai kat post konvo kat bwh ni pon blazer pinjam...ehehe...sebab tu kembang semangkuk sket.

Tahla nape...tetibe timbul kesedaran smlm rase cam nak tempah blazer sendiri....Hmm patutnye aku kene wajib ada blazer ni terutama kalau ada function2 formal atau kursus. Tataula dulu aku tak pk sgt kepentingan blazer ni pada aku. Bila aku terperasan yang kerani kat tempat kije aku pun ade blazer sendirik tetiber terase kecik ak

Jadinya smlm pergila aku ke Kompleks Teruntum Kuantan utk tempah blazer nih. Cari punya cari jumpe ler tempat menempahnye. Aku tau tempat ni pun dari kengkawan aku yang dah pernah tempah. Kengkawan aku pun ade gak yang seangkatan ngn aku baru jek tempah padahal dah keje bertahun. Okeh..nama tempat tu Oscar Men's Wear, Tingkat 2, Kompleks Teruntum ...promote sket kalau2 ade sape2 area pahang nak tempah blazer.

Cina kat kedai tu bagus.. layan customer ngan baek. Aku pun buat fitting guna blazer yang dah sedia ada kat situ. Memula aku try size S... kene pulak saiz ni ngan aku, elok2 je fit n kemas n ikut figure tol2 badan aku. Tapi... aku risau gak kalau2 kang badan aku naik so aku try saiz M, aiseh kembang sketlah saiz M ni. So aku decide nak tempah size S. Buatan blazer kat kedai ni mmg cantek..n aku rase mmg puas atilah.

Utk pengetahuan korang blazer yg aku nak tempah ni lengkap dgn kain atau seluar, ikut mana satu kita nak. Aku pilih kain sbb aku rase tak sesuai plak seluar. Cuma kalau kain dia kata kene tambah RM10. Semua sekali RM290 satu set. Ok kan harga dia, sbb blazer ni harga ikut kain gak. Aku amik kain standardlah.

Ahah...korang sorila, utk post ni aku takde gambar. Lupe amiklah gambar time tempah blazer nih. Just kat bwh ni ade gambar2 sket jalan2 selepas dari tempah blazer tuh. Kalau nak ngok galeri gambar klik sini .



teruja masuk Popular Book Store.. bnyknyerrrr buku. Mamaaa...Papaaa...nak yang tu, yang ni.. yang tu pun nak... yang sinun tu pun nak gak.. Last2 buku Power Rangers gak...adess


Bakal Hero Remaja...


Oooooooooooo.....kuda ku lari gagah berani...ayuh larii.... aik tak gerak pon?


Yeeeehaa..... yaribaaa...yaribaa....


Ni kali ke-2 naik... kuda tu bosan dah.. sebab tuan dia masuk pizza hut tak ajak sekali...hue hue hue...

11 comments:

Suziey Ahmad said...

me tooo xpnh ade blazer..ekekek;D

isma shamsuria ismail said...

aku pun xpenah ada blazer wehh.lagipun keje blkg tabir jek, kan cam ko kena enterprame..hahah

e.l.i.z.@ said...

sy pun xdop blazer huhuhu teringin gok nk tempoh tp tkt x pakai pulok..lex la luh ;P

Anonymous said...

x pernah tempah lg. mesti nnt lg sedap pakai kan. kt opis Has kena pakai corporate jaket aja...ala2 technician lak

Mama Danish said...

suziey,isma,eliza n has...yes yes...ramainye kengkawan yg senasib dgnku..haha...give me 5 gang..huhu..meh kite pakat tempah blazer..malu sey asyik dok pinjam org pnye jek..

zuhdi said...

blazer?
ada tak yang berbau harum, dan padan dengan saiz saya?
ekeke..
best pulak tengok budak kecil tu main kuda..
kan bagus, kalau boleh kembali ke zaman muda-mudi dulu..
huahuahu...

Anonymous said...

wah bergaya sakan la danish kat patung tu..pandai posing..good boy!

Mama Danish said...

ehem..cam mama diela kan jaws???uhuu..sggh pandai mama die posing..mekasih ye jaws sbb sudi puji mama die...ahaks

Mama Danish said...

zuhdi..ade sgtla kalau size comey cam adik tuh..bajunye harumla kalau sipemakainye kompem masyam..huahua..eh xsemesti mase mude2 je bo naek mase tua2 skrg pn bo je naeknye,,hehe kalau xmalu ler..

DaNishDaNiel said...

wah comeynyee ensem boy nih...kecik2 dah pandai posing cam mama dia gak ni...miss u all

Unknown said...

kebetulan .
Agak-2 kedai cina tu terima tak kalo nak otter blazer?
bukan ape, blazer sy ni kembang. humm .

 
Sweet Mama ™ © 2008 by Nasim at Nasmedia Solutions Studio